Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Goed voor elkaar
Wat we doen, dat doen we goed. Goed voor elkaar, goed voor onze klanten én goed voor de wereld om ons heen.
Hoewel The Hup uit commerciële bedrijven bestaat, maken we met ons werk ook graag een brede maatschappelijke impact. Die zie je terug in details op ons kantoor, maar ook in de projecten die we gedurende het jaar aanpakken.
"Bij The Hup willen we successen vieren én delen met anderen die het minder hebben. Een succesvolle hire door onze recruiters betekent daarom een half jaar schoolgeld voor arme kinderen in Nepal."
- Lucette Peereboom, Partner bij The Hup
Delen maakt blij!
Een succes is pas écht een succes als je het deelt met anderen. Daarom delen we als bedrijf onze successen met mensen in de samenleving die het wat minder goed hebben getroffen, wat betreft hun kans op een goede opleiding of carrière.
Want, zoals het cliché luidt: geluk is het enige dat zich verdubbelt als je het deelt!
Tika Foundation
Met z'n ruige bergketens en kleurrijke bevolking is Nepal een prachtig land. Het is tegelijkertijd ook één van de armste landen ter wereld, het water is vervuild en de meeste scholen zijn slecht. Vooral kinderen zijn daar de dupe van
Tika Foundation biedt Nepalese (wees)kinderen kans op een betere toekomst. De projecten hebben een focus op onderwijs en zelfredzaamheid. Om een duurzaam resultaat te creeëren, is er bij alle projecten aandacht voor continuiteit en local ownership.
Goede doelen pitch
Dat ook onze collega's maatschappelijk betrokken zijn, blijkt ieder jaar tijdens onze goede doelen-pitch. Ons eigen benefiet-avond, waarop iedereen een goed doel mag aandragen waar ze persoonlijk bij betrokken zijn.
In pitches van 2 minuten overtuigen ze collega's waarom juist dit goede doel belangrijk is om te steunen. De goede doelen met de meeste stemmen ontvangen een donatie vanuit The Hup. Dat waren het afgelopen jaar de Sheltersuit Foundation, Nationaal MS Fonds en The Thom Foundation.
80 Days Coffee
Zoals bij ieder bedrijf is koffie natuurlijk de brandstof van ons werk. Ook daarin kiezen we voor eerlijk! In onze bonenmalers vind je daarom koffie van 80 Days, een bedrijf dat de bonen direct bij lokale boeren in Nepal inkoopt.
De keten van oogst tot bakkie pleur is daarmee korter, waardoor de boeren in Nepal een eerlijke prijs krijgen voor hun bonen. Zo dragen we met de vele kopjes koffie die we dagelijks wegdrinken ook bij aan betere leef- en werkomstandigheden voor boeren in Nepal. Eerlijk én heel erg lekker!
Fruitful Office
In onze keuken vind je iedere week fruitmanden van Fruitful Office. We kiezen bewust voor deze organisatie vanwege haar maatschappelijke betrokkenheid. Zo is het fruit lokaal geoogst en biedt de organisatie een kans aan jongeren met een chronische ziekte of handicap.
Ten slotte plukken ook mensen wat verderop in de wereld de vruchten van deze organisatie, want voor elke geleverde fruitmand wordt een fruitboom geplant in Malawi.
The Good Roll
Met meer dan 80 collega's gaat er bij The Hup heel wat wc-papier doorheen. En ook dat kan natuurlijk duurzaam! Daarom vind je in onze wc's het 100% boomvriendelijk en duurzaam toiletpapier van The Good Roll.
Met deze rollen is het niet alleen milieuvriendelijk vegen, maar dragen we ook bij aan een goed doel. The Good Roll doneert namelijk 50% van de nettowinst aan het realiseren van sanitaire voorzieningen voor mensen die dat het hardste nodig hebben.
JINC
Ieder kind heeft talenten, ook diegenen die opgroeien in een omgeving met veel werkloosheid en weinig rolmodellen. Daarom strijdt JINC voor een maatschappij waarin je achtergrond niet je toekomst bepaalt.
Om dat te bereiken, helpen ze kinderen in Nederland aan een goede start op de arbeidsmarkt. Zo maken ze kennis met allerlei beroepen, ontdekken ze welk werk bij hun talenten past en leren ze solliciteren. Een mooi doel, waar wij trotse partner van zijn!
"Naast je werk krijg je de ruimte om deel te nemen aan maatschappelijke projecten. Het voelt als vanzelfsprekend dat je daar tijd aan kunt besteden, zeker omdat het ook vanuit The Hup wordt gefaciliteerd"
- Sebastiaan Bredenbeek, Senior Consultant bij RiskSphere